اخبار به‌روز موبایل, سایر

خرید و فروش اقساطی موبایل در کرج(آیا خرید اقساطی موبایل به صرفه است؟)

خرید اقساطی موبایل

آیا خرید اقساطی موبایل به‌ صرفه است؟

یکی از انواع ابزارهایی که در شرایط فعلی مورد نیاز افراد مختلف و اقشار متعدد است، گوشی‌های موبایل هستند. به ‌ویژه این ‌که بسیاری از افراد با استفاده از این ابزار هوشمند، کسب ‌و کار خود را انجام می‌دهند. بنابراین استفاده از یک گوشی، نیاز ضروری آن‌ها است. از طرف دیگر، این ابزار لازم است حداقلی از امکانات را داشته باشند تا بتوان از آن‌ها در کاربردهای مورد نظر استفاده کرد. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر، قیمت انواع گوشی موبایل در بازار بسیار بالا است. فروشندگان گوشی‌ها و لوازم جانبی نیز به ‌دنبال فروش هر چه بیشتر محصولات خود هستند و خریداران نیز به این ابزار، نیاز دارند. بنابراین بسیاری از کسب ‌و کارهایی که به خرید و فروش گوشی موبایل و یا لوازم جانبی آن مشغول هستند به تدابیری اندیشیده‌اند تا خرید و فروش‌ موبایل را برای خود و برای خریداران، ساده‌تر گردانند. ازجمله این راهکارها می‌توان به خرید اقساطی و فروش قسطی گوشی موبایل و لوازم جانبی آن اشاره کرد.

مزایا و معایب خرید اقساطی موبایل

برای این ‌که بدانید خرید اقساطی موبایل با توجه به شرایط اقتصادی شما، اقدامی به‌صرفه و مناسب است یا نه؛ لازم است چند نکته را در نظر بگیرید. از جمله این نکات می‌توان مزایای خرید قسطی موبایل را نام برد.

خرید اکنون، پرداخت در ماه‌های بعد

همان‌طور که گفته شد با توجه به قیمت بالای انواع گوشی‌های تلفن‌ همراه در بازار، عده زیادی از افراد نمی‌توانند هزینه مورد نیاز آن را به ‌صورت یکجا پرداخت نمایند. بنابراین در صورتی ‌که خرید قسطی این دستگاه‌ها، امکان‌پذیر باشد می‌توانند گوشی مورد نظر خود را اکنون، انتخاب و خریداری نمایند و سپس در زمان‌های مقرر و تعیین‌شده، هزینه خرید قسطی آن را پرداخت کنند.

خریدی زودتر و مناسب‌تر

همان‌طور که می‌دانید قیمت محصولات دیجیتال و هوشمند از جمله انواع گوشی موبایل، روز به ‌روز در حال افزایش است. بنابراین در صورتی ‌که قصد داشته باشید صبر کنید تا پول و هزینه مورد نیاز برای خرید یک گوشی را در ماه‌های آینده، فراهم کنید و سپس به خرید نقدی و یک‌جای این محصولات دست بزنید، ممکن است این امکان برای شما فراهم نشود. چراکه قیمت این محصولات احتمالا تا آن زمان، افزایش بیشتری نیز پیدا خواهد کرد. پس می‌توانید زودتر اقدام به خرید کنید و از این نظر نیز متضرر نشوید.

رهایی از فشار پرداخت نقدی

خرید یک وسیله گران ‌قیمت و ضروری به روش اقساطی موجب می‌شود تا ما از فشار ناشی از پرداخت یک‌جای هزینه راحت شویم. در این شرایط، مبلغی به ‌عنوان پیش ‌پرداخت وسیله مورد نظر پرداخت می‌شود و سپس در ماه‌های بعدی و بدون هیچ‌گونه فشار کاری، قسط‌های آن، پرداخت خواهد شد.

خرید چند وسیله

خرید اقساطی گوشی به شما این امکان را می‌دهد که تمامی سرمایه خود را برای خرید گوشی، اختصاص ندهید و بتوانید بخشی از آن را نیز به ‌عنوان منبع مالی برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. در این ‌صورت می‌توانید به خرید چند وسیله ضروری و مورد نیاز خود دست بزنید و پس ‌از پایان اقساط آن‌ها، چندین نمونه از کالاهای مختلف را در دست داشته باشید.

اما در چنین شرایطی نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در هنگام خرید اقساطی گوشی و لوازم جانبی، به ‌طور حتم مبلغی به آن اضافه خواهد شد که این عامل را می‌توان از معایب عمده خرید اقساطی گوشی به شمار آورد. بنابراین پیش‌ از اقدام به خرید اقساطی موبایل و یا لوازم جانبی آن بهتر است این مبلغ و قیمت موبایل مورد نظرتان را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید تا به این تشخیص دست یابید که آیا خرید قسطی گوشی موبایل برای شما صرفه اقتصادی مورد نظر را دارد یا خیر.

نکات پیش از خرید اقساطی گوشی موبایل

برای خرید و فروش اقساطی گوشی‌های مختلف با برندهای متعدد، از جمله گوشی آیفون، سامسونگ، شیائومی و… لازم است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. توجه به این نکات باعث می‌شود تا خرید قسطی انواع موبایل برای شما صرفه اقتصادی مناسبی به‌ همراه داشته باشد.

از جمله نکات بسیار مهم در چنین شرایطی این است که حتما در ابتدا یک فروشگاه حضوری و یا اینترنتی بسیار معتبر پیدا کنید و سپس در زمینه خرید خود، اطلاعات کافی را به دست آورید تا خریدی ایمن را تجربه کنید. از آنجایی‌که به ‌طور معمول، در هنگام خرید اقساطی موبایل، مبلغی به ‌صورت ماهیانه بر روی قیمت اصلی و واقعی آن کشیده می‌شود، لازم است قبل ‌از خرید قسطی، قیمت گوشی و یا لوازم جانبی مورد نظرتان را به دست آورید و سپس به محاسبه قیمتی که باید برای قیمت اصلی گوشی و اقساط آن پرداخت نمایید، اقدام کنید.

برای دستیابی به این منظور در ادامه این مقاله قصد داریم به برخی از مواردی که در قیمت گوشی موبایل اثراتی را ایجاد می‌کند و قیمت آن را با تغییر و تحولاتی مواجه می‌کند بپردازیم تا شما بتوانید قیمت گوشی مورد نظر را در شرایط خرید اقساطی محاسبه کنید و به خریدی مناسب و به صرفه دست بزنید.

عوامل مؤثر بر قیمت گوشی موبایل در خرید اقساطی

همان‌طور که می‌دانید و پیش ‌از این نیز گفته شد در هنگام خرید قسطی یک محصول، از آنجایی ‌که مجبور نیستید کل هزینه آن را یکجا پرداخت نمایید، مبلغی به قیمت خرید محصول مورد نظر اضافه خواهد شد. بنابراین در شرایط خرید قسطی لازم است حتما به این نکته فکر کنید که آیا در چنین شرایطی، خریدتان مناسب خواهد بود یا نه.

همان‌طور که می‌دانید بین گوشی موبایلی که برای خرید قسطی انتخاب می‌کنید و مشخصات و هم‌چنین قیمت آن ارتباط وجود دارد. از طرف دیگر برای این ‌که بدانید خریدتان مناسب و به‌ صرفه است یا نه لازم است به نرخ ارز و هم‌چنین برند گوشی مورد نظر نیز توجه داشته باشید. در ادامه به ‌شرح هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.


مشخصات و ویژگی‌های گوشی‌های موبایل

در هنگام خرید گوشی موبایل، توجه به مشخصات و ویژگی‌های آن از جمله نکات و موارد ضروری به شمار می‌رود. در هنگام خرید قسطی این محصولات نیز نباید به این ویژگی‌ها بی توجه باشید. بعضی از افراد در هنگام این روش خرید با مشاهده قیمت‌ها و یا شرایط قسطی، مشخصات و ویژگی‌های موبایل مورد نظر خود را فراموش می‌کنند. در صورتی که در هنگام خرید قسطی، توجه به این عامل و هم‌چنین مبلغی که برای خرید قسطی به مبلغ اصلی گوشی، افزوده می‌شود، لازم است.

در حالت معمول، کیفیت قطعاتی که بر روی گوشی مورد نظر نصب ‌شده، قیمت نهایی آن را با تغییر و تحولاتی مواجه خواهد ساخت. بنابراین اگر گوشی مورد پسند شما امکانات بیشتری داشته باشد و کیفیت قطعات به‌ کار رفته در تولید آن نیز مناسب‌تر باشد، به‌ طور حتم قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. بنابراین لازم است مبلغی را نیز برای خرید قسطی در نظر بگیرید و از طرف دیگر در تعیین قیمت گوشی مناسب، عواملی از قبیل فضای ذخیره ‌سازی اطلاعات، کیفیت دوربین به‌ کار رفته در گوشی مورد نظر، نوع نمایشگر و کیفیت آن، رابطه کاربری و… نیز از دیگر عواملی هستند که قیمت گوشی موبایل را تغییر می‌دهند و توجه به این ویژگی‌ها در هنگام خرید اقساطی موبایل نیز ضرورت اساسی دارد.

توجه به شرکت تولیدکننده و برند گوشی موبایل

در هنگام خرید اقساطی گوشی موبایل، هم‌چنین لازم است برند محصول را مورد بررسی قرار دهید. در حال حاضر، انواعی از این محصولات دیجیتالی و هوشمند در بازار وجود دارند. هر یک از این محصولات نیز قیمت‌های متفاوتی دارند. برخی از برندها از قبیل شیائومی، سامسونگ، اپل و… به دلیل نام و عنوان تجاری خود، قیمت‌های بالاتری هم دارند. بنابراین با در نظر گرفتن عامل برند می‌توانید هزینه نهایی خرید اقساطی موبایل را مورد محاسبه قرار دهید. در حالت معمول، هرچه برند، نام و آوازه بیشتری داشته باشد قیمت محصولات آن برند نیز بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر در بسیاری از مواقع، کیفیت قطعات آن برند نیز بالاتر است. بنابراین با در نظر گرفتن کیفیت قطعات و برند می‌توانید به خرید اقساطی موبایل با صرفه مناسب دست بزنید.

توجه به گارانتی گوشی مورد نظر

بسیاری از افراد و فروشندگانی که گوشی‌های موبایل را به ‌صورت اقساطی در اختیار خریداران قرار می‌دهند نسبت ‌به گارانتی این محصولات، بی‌توجه هستند. بنابراین خریداران، گوشی را خریداری می‌کنند که گارانتی ندارد. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی ‌که گوشی مورد نظرتان به دلیل شرایط اقساطی که دارد، از داشتن گارانتی، بی‌بهره باشد، خریدتان خریدی به ‌صرفه و اقتصادی و مناسب نخواهد بود. چراکه همان‌طور که می‌دانید گارانتی، درحقیقت، یک نوع ضمانت است که شما می‌توانید برای این‌ که اطمینان پیدا کنید که محصول مورد نظرتان، مشکلی ندارد از آن استفاده کنید.

بنابراین در صورتی ‌که برای خرید اقساطی موبایل یک فروشگاه معتبر پیدا کنید این محصول را حتما با گارانتی معتبر به شما تحویل خواهد داد و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. این عامل نیز قیمت نهایی خرید قسطی موبایل را تغییر می‌دهد. بنابراین با در نظر گرفتن هر یک از این عوامل می‌توانید به این نکته پی ببرید که خرید قسطی موبایل که در حال حاضر در نقاط مختلف کشور از جمله تهران، کرج، گوهردشت، جهانشهر، مهرشهر و یا مناطق مختلف از جمله منطقه 22 و…. رواج پیدا کرده ‌است برای شما اقدامی به ‌صرفه و سودآور است یا نه.

جهت خرید اقساطی موبایل با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید
02634209415

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *