اپل, اخبار به‌روز موبایل, معرفی گوشی‌های موبایل

درباره ی آیفون 13 (فروش اقساطی)

خرید اقساطی موبایل در کرج

آیفون 13 چه کارایی دارد؟

آیفون 13 جدیدترین آیفون‌های شرکت اپل است. این محصولات مانند نسل گذشته خود، شامل چند مدل استاندارد هستند که عبارت است از: آیفون 13 اصلی، آیفون 13 مینی، پرو و پرو مکس. لازم است بدانید که گوشی‌های سری آیفون 13 پیشرفت‌های زیادی نسبت ‌به نسل قبلی خود دارند. برای نمونه در این سری از محصولات شرکت اپل، برای نخستین ‌بار از نمایشگر 120 هرتز استفاده ‌شده است. از طرف دیگر شرکت سازنده اپل در تولید این سری از محصولات خود، از نسخه 1 ترابایتی استفاده کرده‌ است. این عامل سبب می‌شود تا در زمینه فضای ذخیره‌ سازی گوشی خود، دغدغه و نگرانی نداشته باشید.

مشخصات و ویژگی‌های آیفون 13

لازم است بدانید که گوشی‌های جدید سری آیفون، از نظر شکل ظاهری و ویژگی‌های ساختاری مانند آیفون سری 12 هستند. اما در این محصولات، تغییرات و ویژگی‌های جدیدی نیز مشاهده می‌شود. به ‌طوری‌که آیفون 13 و آیفون 13 مینی دارای نمایشگر OLED از نوع super Retina XDP هستند اما ارتقاءهایی نیز در این محصولات به چشم می‌خورد. بنابراین این دسته از محصولات ساخت شرکت اپل، قادرند روشنایی تا 800 نیت را نیز برای کاربران فراهم نمایند. اما آیفون 13 پرو و پرو مکس از نوع جدیدی از همین نمایشگر بهره برده‌اند که دارای نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر پروموشن است. از طرف دیگر این سری از محصولات شرکت آمریکایی اپل به نسل جدیدی از پردازنده‌های A15 Bionic تجهیز شده‌اند.

ویژگی‌های آیفون 13 و آیفون 13 مینی

این دو نوع از محصولات ساخت شرکت اپل، در رنگ‌های صورتی، آبی، نیمه ‌شب، نور ستاره و قرمز به بازار ارائه شده‌اند و طراحی زیبا و لبه‌های صاف و براقی دارند. این موبایل ساخت اپل دارای قاب آلومینیومی است و نمایشگرهای آن نیز به محافظ سرامیکی تجهیز شده‌اند. آیفون 13 دارای نمایشگر 1/6 اینچی است و آیفون 13 مینی از نمایشگر4/5 اینچی به ‌وجودآمده است. نمایشگر آیفون‌ 13 و آیفون 13 مینی، از نرخ نوسازی 60 هرتز بهره می‌برد. این دو محصول، پیشرفت‌های بزرگی در زمینه طراحی دوربین داشته‌اند. بنابراین با استفاده از این محصولات می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های جالب ‌توجهی را ایجاد نمایید.

از طرف دیگر این دسته از گوشی‌های ساخت اپل به حالت فیلم ‌برداری جدیدی به نام Cinematic Mode تجهیز شده‌اند. این حالت برای واقعی‌تر کردن فیلم‌های ثبت ‌شده از هوش مصنوعی بهره برده ‌است. هم‌چنین لازم است بدانید که در طراحی و تولید این دو محصول، از تراشه‌ی جدید A15 Bionic استفاده شده ‌است. به کارگیری این عامل، سبب می‌شود تا سرعت پردازش این سیستم‌ها نسبت ‌به رقبای دیگرشان تا 50 درصد افزایش پیدا کند.

لازم به ذکر است که این تراشه از فناوری 5 نانومتری بهره برده ‌است و می‌تواند بسیاری از کارهای سخت را انجام دهد. از جمله این کارها می‌توان به جدیدترین ویژگی‌های عکاسی محاسباتی در این محصولات اشاره کرد. لازم است بدانید که این تراشه از 6 هسته به‌ وجود آمده است که از این میان، دو هسته‌ پرقدرت هستند و چهار هسته کم ‌مصرف که از آن‌ها به‌ عنوان CPU استفاده می‌شود نیز در این موبایل‌ها به‌ کار گرفته شده‌اند. لذا این محصولات می‌توانند تا 30 درصد بیشتر از رقبای خود نورپردازی واقعی ایجاد کنند و جلوه‌های بصری ویژه‌ای را خلق نمایند.

ویژگی‌های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس

آیفون 13 پرو و پرو مکس دارای نمایشگرهای 1/6 و 7/6 اینچ هستند. بدنه‌ی این محصولات، شیشه‌ای است و پوشش ماتی دارند. فریم و یا قاب به ‌کار رفته در تولید این گوشی‌های ساخت اپل، فولادی و براق است و از سطحی تخت و صاف بهره برده‌اند. بنابراین از نظر این ویژگی‌ها با محصولات اپل در سری 12 شباهت‌های بسیار زیادی دارند. این گوشی‌های جدید در چهار رنگ به بازار عرضه شده‌اند که شامل رنگ آبی، طلایی، نقره‌ای و گرافیت است. این دو محصول از سه دوربین واید، اولترا واید و تله ‌فوتو بهره برده‌اند. اما نسبت ‌به نسل قبلی خود تغییرات بسیار زیادی داشته‌اند. دوربین واید و 12 مگاپیکسلی که در این محصولات به کار گرفته‌ شده است سنسور بسیار بزرگ‌تری دارد که 9/1 میکرومتر است و بزرگ‌ترین نمونه گوشی‌های آیفون محسوب می‌شود.

این دو گوشی ساخت اپل، از پنل OLED بسیار پیشرفته‌تر Super Retina XDR بهره می‌برند که نرخ تازه سازی تطبیق آن از 10 هرتز تا 120 هرتز را پشتیبانی می‌کند.

لازم است بدانید که این دو گوشی ساخت شرکت آمریکایی اپل، از نظر ساختار داخلی نیز تغییرات بسیار زیادی داشته‌اند تا از این طریق عملکرد باتری آن‌ها نیز بهتر شود. باتری‌های گوشی آیفون 13 پرو و پرو مکس، یک ‌و نیم و دو و نیم‌ ساعت، قدرت شارژدهی بالاتری نسبت ‌به گوشی‌های سری 12 آیفون دارند.

بنابراین و به ‌طورکلی می‌توان گفت به ‌کارگیری پیشرفته‌ترین سیستم دوربین حرفه‌ای، صفحه نمایش Super Retina XDR، پیشرفت بسیار زیاد در زمینه عمر باتری، استفاده از تراشه A15 Bionic و… تنها بخشی از ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دار آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس به شمار می‌رود.

در صورتی‌ که به خرید این گوشی‌ها علاقه دارید می‌توانید از طریق فروشگاه‌ اقدام نمایید و  از کارشناسان ما مشورت بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *